App till bostadsrättsförening
Över 4,5 ★ i snittbetyg - baserat på mer än 1 100 röster i App store och Google play!Startade 2016 som en app till bostadsrättsföreningar
Min Föreningsapp är ett supersmidigt verktyg för att informera och engagera medlemmar inom alla typer av föreningar, men det är viktigt att förstå att appen från start har utvecklats med fokus på bostadsrättsföreningar. Därför är idag majoriteten av våra betalande kunder just bostadsrättsföreningar och de flesta app-användare bostadsrättsföreningsmedlemmar.
Varför en app till bostadsrättsföreningar? Jo, för att vi insåg tidigt behovet av en effektiv kommunikationskanal som informerar och engagerar brf-medlemmarna på ett tydligt sätt – samtidigt som styrelsen kan spara tid och slippa onödigt pappersarbete. Affärsidén föddes faktiskt ur frustrationen av att medlemmar i en bostadsrättsförening missade roliga aktiviteter och viktig information, eftersom styrelsen inte kunde informera på ett smidigt och tydligt sätt!
Gör så här för att undersöka om vår BRF-app passar just er bostadsrättsförening.
1) Se vårt klipp ”App till bostadsrättsförening – Min Föreningsapp” inom styrelsen.
Högst upp på sidan finns ett kort YouTube-klipp för att ni snabbt och tydligt ska få en inblick i vad vår BRF-app har att erbjuda. Se om ni tror att den kan passa era behov och önskemål för att underlätta kommunikationen i just er bostadsrättsförening.
Om klippet väcker ert intresse för att testa appen i er bostadsrättsförening, så kan ni gå vidare till nästa steg.
2) Testa appen gratis inom styrelsen.
Vi gör allt för att det skall vara riskfritt att testa på appen i BRF:er! Det är gratis för bostadsrättsföreningar att testa på appen i 3 månader och vi skickar alltid ut 2 påminnelse-sms innan tjänsten kostar pengar, så att ni kan avsluta abonnemanget om ni inte är nöjda eller vill byta till gratis-versionen om den passar er bättre.
Det är självklart inte heller någon uppsägningstid. Vi vill att våra kunder är kunder för att de tycker att vår app är ett bra informationsverktyg – inte för att de är fast i något avtal!
Vi ringer alltid våra nya BRF-kunder för att höra om förväntningarna på appen och för att erbjuda kostnadsfri uppstartshjälp för att skräddarsy appen enligt era förväntningar. Detta ger er optimala förutsättningar att utforska och testa vår bostadsrättsföreningsapp fullt ut. Om ni finner att appen är ett effektivt verktyg för att informera och engagera medlemmarna i er bostadsrättsförening, är ni redo för det sista steget.
3) Lansera app till bostadsrättsförening.
Det finns inget som hindrar er från att lansera appen i er bostadsrättsförening. Vi erbjuder en mängd verktyg för att underlätta lanseringen så effektivt som möjligt i er BRF. Tveka inte att ta hjälp av vår support för att säkerställa en smidig och framgångsrik implementering.
Lycka till med er skräddarsydda bostadsrättsföreningsapp!
Smidig sida för BRF-styrelsen
Styrelsen för bostadsrättsföreningen skapar snabb och enkelt utskick via vår intuitiva admin-sida. Utskicken visas i appen inom några sekunder och kan även skapas som PDF, SMS och Mejl.
Tydlig app för BRF-medlemmar
Varje utskick skapar en plingande avisering i appen – en så kallad notis – som säkerställer att medlemmarna i bostadsrättsföreningen inte missar någon viktig information eller aktivitet.
Riskfritt att testa appen
Bostadsrättsföreningar kan prova vår app gratis i 3 månader. Vi skickar ut 2 påminnelse-SMS innan prövotiden går ut, och det finns ingen uppsägningstid. Allt för att det ska vara riskfritt för BRF:er att testa på vår app!
Gratis uppstartshjälp
Vi erbjuder kostnadsfri uppstartshjälp till alla bostadsrättsföreningar. Varje BRF har unika behov och kräver därför en anpassad app. Vi har skräddarsytt många BRF-appar och ser fram emot att matcha vår lösning med era specifika behov.
Super-support
Vi har support i världsklass, och vi är stolta över att kunna erbjuda snabb och effektiv hjälp till våra kunder. Längre ner på sidan kan ni läsa recensioner från BRF-styrelser – de flesta lyfter fram just vår enastående support.
App-betyg och recensioner
- ★★★★★ 65.4%
- ★★★★ 26.0%
- ★★★ 7.4%
- ★★ 0.8%
- ★ 0.4%
Statistik över 1 102 app-betyg från medlemmar i App store och Google play
Recensioner från styrelsemedlemmar i brf:er som använt appen i sin bostadsrättsförening
Vi och medlemmarna är mycket nöjda med appen!
Som admin är den mycket lätthanterlig och självförklarande. Utskicken blir snygga och funktionerna är klockrena.
Supporten har varit över all förväntan så helhetsomdömet är 5+.
Jag rekommenderar alla föreningar att skaffa Min Föreningsapp!
Supporten är lätt att få kontakt med och svarar i regel väldigt fort.
Våra medlemmar har tagit emot appen med öppna armar, ett väldigt välkommet inslag i tillvaron.
Appen är lättillgänglig och har fått goda vitsord från många av våra medlemmar som tidigare önskar mer, bättre och snabbare information från vår förening.
Administratörsgränssnittet är lätt att använda.
En jätte bra och smidig app som gör att man snabbt och enkelt kan skicka ut information till medlemmarna.
Appen är mycket enkel att använda och är det något man är osäker på finns det instruktionsfilmer som hjälper till på ett pedagogiskt och lättförståeligt sätt.
Kontakten med support från företaget är bästa möjliga.
Jag kan varmt rekommendera denna app.
Supporten från Cehlin Solutions AB har varit bra både under perioden då vi skapade upp appen och även efter lanseringen.
Jag kan varmt rekommendera denna app om man på ett enkelt sätt som styrelse vill nå ut till medlemmar i sin förening.
Några andra fördelar är att appen är helt utan reklam och att man under provperioden i lugn & ro kan utveckla och utvärdera appen kostnadsfritt innan lansering. På så sätt behöver man inte vara orolig för att man binder sig till en produkt som man sedan inte blir nöjd med.
Vi använder vår hemsida och mejl för kommunikation med medlemmarna och vill inte att de ska kunna skriva till oss på flera olika kanaler. Då är “Min föreningsapp” perfekt. Jag gillar enkelheten med att kunna ha några viktiga kontakter som medlemmarna lätt når.
Den snabba återkopplingen och support från skaparna av applikationen och den personliga hjälp man får är jättebra.
Att kunna skapa enkäter är också bra och ett lätt sätt att få veta vad medlemmarna tycker. Bra att de har bilder man kan använda men också att man kan lägga upp egna bilder och skapa länkar till vår hemsida. Det gör att medlemmar på ett enkelt sätt kan ta till sig information.
Väldigt lätt att komma igång som adm. Instruktionsfilmerna underlättar användandet. Vi får snabbt ut pushnotiser om aktualiteten till de boende. Kalenderfunktionen och kontaktlista är superbra.
Vi i styrelsen har fått mycket beröm för att vi snabbt kan informera de boende på området om aktuella händelser/ aktiviteter.
En riktigt bra enkel app för en förening, lät att administrera utskick, bra och tydliga instruktionsklipp som gör det lätt att komma igång med appen som informationskanal samt en fantastik support.
Instruktionsfilmerna är givetvis bra, men det är knappt de behövs pga enkelheten.
Medlemmarna har snabbt tagit till sig och laddat ned appen. Finns det någon som inte kan ha appen av någon anledning så kan det ske mailutskick till denna person och det är enkelt att sätta upp.
Den suveräna tjänsten för varje bostadsrätt tycker jag. Underlättar kommunikation mellan styrelsen och medlemmarna och mycket mer.
Lätt att använda och mycket bra kundservice. Viktigaste av allt är att de är tillgängliga hela vägen.
Rekommenderar starkt.
Det har tidigare varit ett stort problem för oss att nå ut till alla våra 230 hushåll i fem fastigheter med information. Vi har sprungit oss svettiga många gånger då det har varit ont om tid att informera. Nu är det otroligt mycket lättare. Som administratör kan jag mycket lätt skapa ett utskick som når ut till de flesta på en gång. Om något är oklart kan jag bara titta på instruktionsklippen, som är jättebra och tydliga.
Vi har haft omröstningar, gällande frågor där styrelsen behöver veta vad medlemmarna tycker, och alla är med och röstar. I somras anordnade jag cykelturer genom appen till allas nöje. Vi använder också ”Min Föreningsapp” som faktabank, jag har lagt upp en hel del pdf-dokument som medlemmarna kan hantera vid behov.
Jag tycker på det hela taget att ”Min Föreningsapp” uppfyller alla våra behov av kommunikation och information.
Det går snabbt att nå ut till medlemmarna i föreningen med information om saker som händer som tex vattenavstängningar, elproblem od.
Supporten från firman är mycket bra, får alltid tag på kontaktpersonen.
Appen är lätt att använda och har många möjlighter. Medlemmar uppskattar appen mycket och vi har bara fått positiv återkoppling.
Jag tror att man som medlem upplever att man på riktigt är en viktig del av föreningen då man snabbt blir informerad vid tex akuta händelser.
Miljövänligt är det också då man slipper massor av papper som ska delas ut.
Appen är enkel att ladda ner och se informationsflödet i. Instruktionsklippen är pedagogiska och bra.
Framför allt uppskattar jag appen som verktyg – enkelhet som skapar flöde.
Väldigt enkel att administrera och göra utskick!
Snygg och lätt att anpassa efter föreningens behov, inte massa funktioner som man ändå inte behöver.
För en del är steget från pappersinfo till digital app stort. Men när alla väl kom igång har det fungerat bra. Appen är mycket enkel att förstå och använda.
Ett stort plus är priset för appen och tjänsten. Mkt prisvärt!
Jag rekommenderar alltid andra föreningar appen! Och har påverkat HSB:s förvaltare och styrelsemedlemmar att sprida infon om appen. 🙂
Som helhet en väldigt bra app.
Många funktioner blir enkla att hantera och främst mycket enklare att nå ut med information till boende.
Gillar appens uppdatering där man enklare kan hantera bilder.
Medlemmar positiva – mer än 2/3 har laddat hem appen. Väldigt bra stöd från supporten.
Mycket bra tips och råd som man kan ta till sig för att appen ska bli ännu bättre – och enklare – att hantera (då tänker jag främst för administratören).
Den stora fördelen är ju att man snabbt kan få ut information. Vi använder den mest i föreningen till att informera om just händelser som ska ske eller kommer att ske.
Jag har bara goda erfarenheter av support och stöd när behov har funnits.
Vi har idag 200 användare av appen det är fler än vi lägenheter. Jag har bara hört uppskattning av att vi har appen. vi skulle nog kunna använda den mer än vi gör idag, men vi lär oss.
Vanliga frågor gällande app till bostadsrättsförening
Fråga 0
Denna är gömd.
Vad är fördelarna med att använda en app till bostadsrättsförening?
Att använda en app för bostadsrättsföreningar erbjuder många fördelar. En av de största fördelarna med vår app är att det är mycket enkelt för styrelsen att skicka ut viktig information. Genom några få knapptryck kan styrelsen snabbt och effektivt dela med sig av nyheter, mötesprotokoll, och påminnelser.
För medlemmarna är det också väldigt tydligt och användarvänligt eftersom de får notiser direkt till sina mobila enheter. Detta säkerställer att ingen missar viktig information och främjar en mer engagerad och informerad förening. Med vår app blir kommunikationen smidig och effektiv, vilket sparar tid och minskar missförstånd.
Vilken är Sveriges bästa app till bostadsrättsföreningar?
Sveriges bästa app till bostadsrättsföreningar kan variera beroende på BRF:ens specifika behov. Om ni söker en enkel och smidig app för att snabbt och effektivt skicka ut tydliga notiser till medlemmarna är vår app, Min Föreningsapp, ett utmärkt alternativ.
Vi rekommenderar starkt att ni testar olika appar för bostadsrättsföreningar för att hitta den som passar er bäst. Vi är så säkra på kvaliteten i vår app att vi uppmanar alla våra kunder att jämföra alla tillgängliga alternativ!
Visst kan ni läsa adminrecensioner på vår och konkurrenternas hemsidor, men dessa är ofta utvalda. Det är bättre att kolla in recensioner i App Store och Google Play, där det är svårare att filtrera bort negativa omdömen.
I skrivande stund har Min Föreningsapp fått över 4,5 ★ i snittbetyg, baserat på mer än 1 090 röster i App Store och Google Play! Jämför gärna med våra konkurrenter och se själv vilken app som har fått bäst recensioner.
Vi erbjuder även en gratis provperiod på 3 månader, vilket ger er möjlighet att testa vår app riskfritt och se hur den kan förbättra er bostadsrättsföreningskommunikation.
Kan vi testa er app gratis innan vi bestämmer oss?
Ja, ni kan testa vår app gratis innan ni bestämmer er! Vi erbjuder en gratis provperiod på 3 månader, vilket ger er gott om tid att utforska alla funktioner och se hur väl appen passar för just er bostadsrättsförening. Under provperioden skickar vi även ut två påminnelse-SMS, ett en vecka innan och ett samma dag som gratisperioden tar slut – så att ni inte glömmer bort att säga upp abonnemanget om appen inte matchade era förväntningar.
Om det är viktigt att hålla nere kostnaderna för er BRF, har vi även ett gratisabonnemang som visar annonser och har vissa begränsningar. Ni kan enkelt byta till detta abonnemang efter provperioden om ni önskar.
Vi har självklart heller ingen uppsägningstid. Vi vill att våra kunder stannar hos oss för att de tycker att vår app är ett bra informationsverktyg för bostadsrättsföreningar – inte för att de är fast i bindande avtal.
Så, vad väntar ni på? In och testa appen idag: https://admin.minforeningsapp.se/skapa-konto!
Vad kostar det att använda Min Föreningsapp för bostadsrättsföreningar?
Att använda Min Föreningsapp för bostadsrättsföreningar kostar 49 kr per hushåll och år. För att vara tydlig, detta är en årlig avgift och inte en månadsavgift. Vi erbjuder även ett gratisabonnemang som inkluderar annonser och har vissa begränsningar.
På vår startsida står det att kostnaden är per medlem och år, men när ni väl skapar ett konto och väljer bostadsrättsförening framgår det tydligt att avgiften är per hushåll. Det spelar alltså ingen roll hur många som bor i varje hushåll – avgiften gäller per hushåll.
Det står även ”från 19 kr per år” på startsidan. Detta gäller för föreningar som vi vill hjälpa lite extra med ett billigare pris, till exempel ideella föreningar. För bostadsrättsföreningar är det dock standardpriset om 49 kr per hushåll och år som gäller.
Hur fungerar gratisversionen av appen till bostadsrättsföreningar?
Gratisversionen av vår app till bostadsrättsföreningar visar en helsidesannons när medlemmarna öppnar appen. Dessutom finns det vissa begränsningar i funktionaliteten. För att få en fullständig översikt över vad gratisversionen erbjuder och vilka begränsningar som gäller, kan ni läsa mer här: https://admin.minforeningsapp.se/om-tjansten/gratisversionen.
Är en app eller en hemsida bäst för bostadsrättsföreningar?
Valet mellan en app och en hemsida till bostadsrättsföreningar beror på BRF:ens specifika behov och hur ni vill kommunicera med medlemmarna. En app kan vara bäst för bostadsrättsföreningar som vill ha snabb och effektiv kommunikation, då den erbjuder pushnotiser som medlemmarna direkt kan se på sina mobila enheter. Detta gör det enklare att hålla alla uppdaterade och engagerade.
Hemsidor är bra för att tillhandahålla statisk information, men de är mindre effektiva för att förmedla nyheter och uppdateringar. Detta beror på att medlemmar i regel inte besöker hemsidor när styrelsen vill nå ut med ny information, utan endast när de själva vill söka efter specifik information.
Vi erbjuder även hemsidor till bostadsrättsföreningar. Vi bygger hemsidan så att den visar statisk information för utomstående, som exempelvis mäklare och blivande medlemmar. För nuvarande medlemmar är syftet med hemsidan istället att på ett smidigt sätt slussa in dem i appen, där de har tillgång till allt de behöver såsom nyheter, kontakter, dokument, länkar och annat bra – beroende på hur vi skräddarsyr appen för er. Ni kan läsa mer om våra hemsidor här: https://minforeningsapp.se/hemsida-till-forening/.
Hur fungerar pushnotiser i er BRF-app?
I vår app för bostadsrättsföreningar fungerar pushnotiser på ett effektivt sätt för att hålla medlemmarna uppdaterade. När man går in i appen prenumererar man automatiskt på föreningens nyheter, vilket innebär att man får pushnotiser direkt till sin mobila enhet när det finns viktig information att ta del av.
Beroende på hur appen är skräddarsydd, kan det finnas olika notisteman eller chattgrupper att välja på. Notisteman är när föreningen sätter upp ett specifikt tema och medlemmarna själva väljer om de är intresserade av detta tema eller inte. På så sätt får endast de medlemmar som valt att prenumerera på detta tema notiser, vilket minskar risken för att andra medlemmar störs av irrelevant information. Chattrum fungerar på samma sätt – att det är medlemmarna bestämmer om de vill prenumerera på notiser för dessa.
Om appen är skyddad med behörighetskrav, har även administratörer för appen möjlighet att skicka ut notiser till olika grupper, såsom per hus eller per trappuppgång. De kan då också skicka ut individuella notiser, vilket gör det möjligt att skräddarsy kommunikationen efter föreningens specifika behov och struktur.
Varför är Min Föreningsapp ett bra app-val för bostadsrättsföreningar?
Min Föreningsapp är det perfekta valet för bostadsrättsföreningar av flera anledningar. För det första är den enkel och smidig att använda för alla, oavsett om det är styrelseadministratörer eller medlemmar i föreningen. Med intuitiv design och användarvänliga funktioner blir det enkelt att kommunicera, dela viktig information och hålla alla medlemmar uppdaterade.
Vi är stolta över den lovordade supporten vi erbjuder, vilket många bostadsrättsföreningar har uppskattat. Ni kan läsa recensioner och citat från nöjda styrelser här på vår hemsida, där vårt engagemang för kundsupport lyfts fram.
Dessutom har vi fått fin feedback från användare av appen, vilket ni kan läsa i recensionerna på App Store och Google Play. Dessa omdömen ger en ärlig inblick i hur andra föreningar har upplevt användarupplevelsen med Min Föreningsapp.
Vi förstår att det finns en risk att vår app kanske inte passar just er bostadsrättsförening, men tack vare vår gratisperiod finns det ingen anledning att inte testa och utforska alla funktioner och se om Min Föreningsapp är det perfekta valet av app för er BRF!
Är det enkelt att använda er BRF-app för bostadsrättsförenings styrelse?
Ja, det är väldigt enkelt att använda vår app till bostadsrättsföreningar för att skicka information till medlemmarna. Med några få knapptryck kan styrelsen eller administratörerna snabbt och smidigt skicka ut viktig information, nyheter och uppdateringar till alla medlemmar i föreningen. Dessutom erbjuder vår admin-sida funktioner för att schemalägga och planera utskick, vilket gör det ännu enklare att hålla medlemmarna uppdaterade om aktuella händelser och beslut.
Förutom att admin-sidan är intuitiv och enkel att använda, erbjuder vi också instruktionsklipp som visar steg-för-steg hur man använder olika funktioner. Dessa visuella guider gör det snabbt och enkelt att lära sig att navigera och dra nytta av alla funktioner i tjänsten.
Utöver det finns vår dedikerade support alltid till hands för att hjälpa till med eventuella frågor eller problem. Vår support har fått många lovord från nöjda användare, vilket ni kan läsa om här på vår hemsida i form av fina recensioner. Hos oss kan ni känna er trygga med att få den hjälp ni behöver för att maximera användningen av vår BRF-app!
Är det enkelt att använda er app för bostadsrättsföreningens medlemmar?
Ja, det är väldigt enkelt att använda vår app för bostadsrättsföreningens medlemmar. Faktum är att ni kan läsa faktiska användarbetyg och recensioner om vår app på App Store och Google Play. Över 4,5 ★ i snittbetyg, baserat på mer än 1 090 röster, i skrivande stund
Vi får ofta höra från bostadsrättsföreningars styrelser att äldre medlemmar inte klarar av att använda appar. Vi föredrar att kalla dem analoga medlemmar, för faktum är att äldre idag är mycket skickliga på sina smartphones, särskilt när det gäller en så enkel app som Min Föreningsapp. I själva verket är det ofta de äldre medlemmarna som hör av sig med lovord om appen.
Vi erbjuder också ett kickstartpapper bland våra lanseringsverktyg, som innehåller tydliga instruktioner för att komma igång med appen. Dessutom inkluderar vi vårt telefonnummer till supporten, för att göra det ännu enklare för medlemmar att få hjälp om de behöver det. Det är dock sällan som brf-medlemmar behöver hjälp att komma igång med appen, men om de gör det, så finns vi alltid här för att hjälpa till.
Skapa app till bostadsrättsförening
Om du känner att du har fått tillräckligt med information om appen och är redo att påbörja dina 3 månader gratis hos oss, klicka på knappen nedan för att skapa en app till bostadsrättsförening.
Förvänta dig också ett samtal inom kort där vi diskuterar dina förväntningar på appen och erbjuder ett uppstartsmöte för att säkerställa en smidig start!
Mer från Min Föreningsapp
Om du vill läsa mer om Min Föreningsapp och kanske även utforska våra andra tjänster såsom hemsidor och egna appar till föreningar, hittar du mer information på vår startsida.
Använd knappen nedan för att navigera till startsidan och få en djupare förståelse för vad vi kan erbjuda för att underlätta för din bostadsrättsförening.